Att vara mammig

Okej. Jag erkänner. Jag. Är. Mammig.

Finns ens det ordet i svenska akademins ordbok?

Om det finns så är nog förklaringen något i stil med: artonårig tjej som kan ta vara på sig själv, men som ändå har lite problem med det här att klippa navelsträngen.

Motsägelsefullt? Jo, en del kanske.. Mamma, min mamma, eller, min mammut, har faktiska varit borta i tre veckor. Är det då konstigt att man som artonåring har saknat henne? Och blir överlycklig när hon väl kommer hem. Fast.. det är inte bara jag som har problem med det här med navelsträngen. Mamma är inte så jäkla duktig hon heller!

Som min pojkvän säger. Det kanske är dags att släppa taget lite? Jag som har stora planer på att resa runt och backpacka och grejer. Då kan jag ju knappast ha morsan med mig heller. Hur skulle det se ut. Haha, jag ser det framför mig. I tullen och sånt, jag hade åkt fast. Det är nog inte lagligt att kånka modern med sig i ryggsäcken?

Då ska jag ju inte ens ha Gustav med mig. Hur ska det gå? Vojne..

Kommentarer
Postat av: mammut

Ja det var ju fint med fotona, man jag saknar ditt sarkastiska skrivsätt men det kommer kanske?

2009-08-08 @ 21:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0