Beslutsångest

Jag har ju beslutat mig för att ta det lite lugnare till hösten. Jag har liksom en tendens att ta på mig lite för mycket saker och sväva uppe på molnen för proppfyllda filofaxer. Där kan jag sitta på ett moln och fara från den ena saken till den andra och göra det med ett leende på läpparna och känna mig duktig, tills jag plötsligt tar slut. Och då gör jag det med buller och bång. Faller ner i en djup grop och ligger och krälar i mina filofax-anteckningar. Vissa kallar det att gå in i väggen, ja, det är nog så det är.

Så, i alla fall, för att undvika denna hysterin så har jag dragit av en av punkterna på min dagordning, konståkningen. Den har funnits där länge, så det var ett stort steg för mig.

Men jag har redan börjat med att hitta saker att fylla ut alla luckor med. Jag har hittat lite oliak alternativ, en sångpedagog, musikalundervisning med mera. Fast egentligen har jag nog redan fullt upp med att hinna vara student, gå i skolan, vara med pojkvännen, hinna träna, sjunga i kören, vara med i två olika teateruppställningar osv.

Nä nu kan jag inte skriva mer, för nu sitter jag och bölar till "so you think you an dance"

Fan vad jag är knyttig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0