Lite mer reggae-filosofi!

Jag ska bli reggae. Alltså inte hela paketen med dreadlocks och hasch-pipa (även om jag är övertygad om att det bara är fördomar och profilerings-snack, människor går inte att dela in i kategorier). Nä, jag ska bli vad reggae är - kärlek, förståelse, jämlikhet, ödmjukhet, öppenhet, givmildhet, no stress, one love, one world...

Reggae är det där gunget som skön musik sätter igång i kroppen.

Det klokaste jag hörde idag var nog: get people together. Alltså, vi är en jord, vi är alla människor, gränser är världsliga saker, med förståelse hade vi kommit så mycket längre!

Ja, ni märker ju själva? Jag är fast!


Dock har jag en lång väg att gå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0