Reggae-filosofi!

Mitt enda nöje i korv-vagnen är, förutom att titta på folk som går förbi, att lyssna på radio. Det enda som går att ställa in på radion i Trelleborg är p3, i alla fall om man är ute efter någorlunda bra sändning.

Så idag när jag satt och gjorde.. tja, ingenting. Så som jag brukar göra på min arbetsplats så sände de live från reggae-festivalen i Uppsala och jag som inte är ett väldigt stort fan av just sån musik, eller livstilen (mycket på grund av, vad jag har insett idag, felaktiga uppfattningar) lyssnade inte särskilt noga. Men en sak snappade jag upp.

Tjejen som stod för intervjuer pratade med en härlig kille, han hade i alla fall härlig röst. Jag låtsades att han hade bruna ögon och ett irrvarv av bruna lockar och lite buskiga ögonbryn, dessutom en skitig tröja, eftersom han var på festival. Så när tjejen, (som inte alls lät lika härlig) frågade om lite tips om man kände sig stressad eller överhypad. Killen (med fantasilockarna) svarde lungt: "inte ränna omkring och oroa sig för en massa saker, utan tänka efter vad som är värt att ränna omkring för. Är det inte värt det, ja, varför ska man då hålla på med skitet?"

Kloka ord!

Frågan är bara hur man ska lyckas med det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0