Provförpackningar

Ni vet de där gratis-förpackningarna man kan få i tidningar ibland? Som typ innehåller det nya shampoot eller bodylotionen osv. Reklamproven?

Jag har kommit på hur hela den idéen fungerar!

Idag när jag duschade så tänkte jag att jag skulle prova en såndär gratisprov, gratis är ju faktiskt gott. Men grejen är att den är helt jävla omöjlig att öppna, hur mycket jag än slet, bet och drog så gick det inte. Det enda som faktiskt fungerar är att klippa upp den, och hur många har en sax i duschen?

Inte jag i alla fall.

Och så här kommer det fortsätta, för ofta jag skulle gå ut ur en ångande varm dusch för att klippa upp ett jävla gratisprov? Nej, skulle inte tro det. Men jag är ändå nyfiken, och jag kommer vilja prova det här shampoot, så istället för att leta upp en sax så kommer det sluta med att när jag nästa gång ska inhandla nytt shampoo och ser den här sorten på hyllan kommer att tänka "just det, det har jag ju inte provat, jag kunde ju inte öppna förpackningen".

Så vips har företaget sålt ett shampoo, UTAN att kunden vet om det är bra eller dåligt för man kommer ju inte in i gratisförpackningen.

Förjävla smart affärsidé!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ja men eller hur. De dagar man bara vill ta det lugnt och inte göra något alls borde man egentligen göra hundra saker, och får dåligt samvete för att man inte gör det :s

smart det där med gratisproverna.. om jag gillar ett "prov" så tycker jag ändå inte att det är samma när jag väl köper en förpackning. varit med om det? :)

2009-12-04 @ 13:19:36
URL: http://fannychristine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0