Två upptäckter

Det är jullov och klockan är tre minuter i 01. Idag har jag gjort massa bra saker, imorgon ska jag publicera "Sagan om julgranen ingen annan ville ha". Oj, det lät som om jag hade skrivit en bok. Det har jag inte, inte än i alla fall (someday). Nej, jag har bara lyckats köpa hem en enormt ful julgran, som jag sedan dränkte i glitter som kompensation. Ni vet det är uttrycket "allt klär en skönhet"? "Ingenting klär en ful gran" kan jag ju slå till med då.

Som sagt, klockan är mycket och jag gjorde precis två upptäckter.

1. Jag har inga lakan i min säng eftersom jag fick för mig att byta dem.
2. Jag har ovanligt finn-fri hy. Anar ni hur mycket den upptäckten ljusade upp denna natt? Öljästtabletter och zink är receptet för det. Tack gode gud för natur-hokus-pokus.

Nu gjorde jag precis en tredje upptäckt:

3. Jag bör bädda sängen.

(och en fjärde)

4. Jag har fortfarande smink på mig och jag har inte borstat tänderna.

Fasicken, jag är ju trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0