För att lära känna mig lite

Vad glad jag är att du tittar in, du är troligen den enda som läser min blogg. Jag är ju ingen primadonna, kändis eller för övrigt extraordinär person. Jag är jag. Och det är en liten tjej som uttrycker sig på skånskans allra grötigaste dialekt: trelleborgskan, som för ofta har för många bollar i luften och som trivs bäst på scen.

Det är jag det, eller, rättare sagt, det är bara en liten del av det jag är.

Men, för att lära känna mig har jag gjort ett litet allmänt test här. (Det kan ju bli rätt intimt om jag bara har en läsare, nästan som på tu-man-hand!)


Hur bor du: Hm, mest hos min mammut. Men då och då tittar jag in hos min pappa, en 60+ version av ungkarlslya.
Brukar du komma i tid: Om jag skulle skriva ett cv hade jag självklart sagt ja, men nu ska jag ju vara ärlig, så nej, inte särskilt ofta!
Hur lång är du: En känslig fråga, har alltid varit den kortaste i klassen och det lär förbli så eftersom mina 159 cm inte skjuter i längden längre...
Kan du laga mat: En maträtt typ.. Men den är svingod!
Vad jobbar du med/pluggar du: Just nu jobbar jag i en korvakjolle (på svenska: korvkiosk) annars pluggar jag estetiska programmet dans/teater
Vad har du på dig just nu: Mina slitna svarta shorts och en grå t-shirt från abercrombie, detta matchar jag med... ett hårband och oborstat hår! (nej jag är ingen modebloggerska)
Har du någon fobi: Allmänna toaletter, kissa utomhus och ormar!
Hade du en bra kväll igår: Ja! Eller, med tanke på febern och den svullna haslen så ja. Min fina Gustav kom med falafel och hyrfilm.. och en ny digitalkamera, så jaaa, det hade jag!
Vilket är ditt senaste inköp:  Delikatess oliver! Mumma!
Din favoritdryck på morgonen: Te med massamassa honung!
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Hmm.. just det! Det var mina surt förvärvade jordgubbsplockarpengar!
Har du sovit i din egen säng inatt: Japp, den som står hos min far!
Vad hade du sönder senast: Min glasvas.. Vi behöver inte prata om det, jag är så klumpig ibland så att jag skäms..
Vem snackade du med senast: Far min.
Varm favoritdricka: Te
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Hmpf.. Orh, flädersaft!
Alkoholhaltig favoritdricka: Passoa eller GT
När gjorde du senast något riktigt dumt: Oj.. jag är ju ingen ängel, men jag gör inte heller dumma saker dagligen, mest för att jag får så dåligt humör. Just nu kommer jag inte på någonting faktiskt...
Saknar du någon just nu: OLIVIA!
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Säga emot mig..
Någon jag stör mig på: plastic fantastic brudar är inte min grej, så kan vi ju säga!
Intressen: Teater, sång, konståkning, dans med mera.
senaste person du kramade: Gurra G
Senaste person du ringde: Gurra G
Senaste person som ringde dig: Mammuten
Vad drack du senast: Ananasjuice
Vill du ha barn: det är väldigt mycket från och till. Allt beror på dagens erfarenheter av de små knodden.
Längtar du till din nästa födelsedag: Nej, inte speciellt, det är typ ett år kvar dessutom njuter jag så mycket av att vara myndig nu!
Har rakat dina ben någon gång: haha, ja för fan! Kände dock nu att det nog var ett tag sen..
Är du sugen på något nu: Cashewnötter och kladdkaka!
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Inte en endaste!
Använder du hudkräm: Lite av en fanatiker så ja!
Attraheras du av män med skägg: Ovårdad skäggstubb på yngling: JA! Skägg på gamling: NEJ!
Micro-pop eller poppa själv: Med tanke på att det slutade med att jag fick städa i timtals förra gången jag poppade själv (glömde locket) så föredrar jag nog micro-pop..
Brukar du baka: Nej.. eller ibland. Det är mest Gustav som står för det
Röstade du i det senaste valet: Var inte myndig då så det gick ju inte för sig.
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Ja, det tror jag nog. Jag ska inte analysera över det, då märker man alla skavanker..
Vilken låt lyssnade du senast på: Soundtracket till transformers
Har någon annan sovit i din säng inatt: Gurra G höll mig sällskap
Vad tycker du är äckligt: När folk snyter sig in public!
Har du pengar på mobilen: Jag har abonnemang, så ja. Men det ligger på alldeles för mycket denna månaden, som alla andra månader... suck!

Det var det det!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0