Jag har en plan!

Och den är grym! Jag ska möblera om och fixa till mitt rum hos pappa. Det har alltid varit någon form av provisorisk lösning och det är så dumt planerat att man nästan får panik där. Mitt rum hos mamma är planerat in i minsta detalj och har ett mörkt tema med cerisa inslag och massvis av marilyn monroe tavlor. Usch, det lät förfärligt hemskt, men jag ska lägga upp bilder på att det är riktigt mysigt lite längre fram.

Men här är mitt rum hos pappa (ostädat förvisso)


Ja, ni ser! Det är mest ett ihopsläng av möbler. Till exempels den där byrån är nästan tom på grejer,
alltså helt värdelös.

Men jag har ju som sagt en plan. Och den planen heter Ikea! Det här ska bli fluffigt rosa och mysgulligt!

Jag har inte kommit ur åldern då man älskade ljusrosa och himmelsängar, och ett sånt myggnät från Ikea ska jag definitivt ha ovanför min säng. Kolla bara så fint!


Och självklart ska jag ha ett småblommigt överkast. Småblommigt passar så bra till svarta tjocka ramar, och sådana har jag redan på mitt rum som är fyllda med balettmotiv och fotografier. Eftersom jag är en liten dansare då såklart!



Dessutom ska det blomstra lite på väggarna. Så himla fint tycker jag, och som jag sa innan, svart blir bra kontrast till det fluffiga och småblommiga!



Sen fattas det bara en mysig matta att sätta fötterna på och lite ljus, så har jag ett ritkigt fint rum. Som kommer kosta max 700 kr! Lite ommöblering och spackla igen hål och måla över, men vi har kvar färgen här hemma. Det enda som är kvar nu är att övertala pappsen... Det är nästan det svåraste!

Nu ska jag snart träffa Johannisen och vi ska plöja second hand butiker hela dagen, kanske hittar någonting fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0