Mitt glassiga liv som korvförsäljerska

Nu drar jag till korvaludan (korv-vagn för er som inte är skåningar) och tråkar halva dagen. Helt sinnessjukt vad lite där händer i den vagnen, har man tur, och då menar jag TUR så är där väl ett flöde av ca re kunder i timmen. INte kul. Där sitter jag på en träpall och glor på alla som går förbi. Mestadels massa tråkiga människor.

Igår kom jag på en lek. Hemskt va? Att jag sitter i en korv-vagn och får hitta på lekar till mig själv som en annan dagisfröken.. I alla fall, det var en ganska kul lek. Man måste välja minst ett plagg från varje person som man själv ska ha sin garderob. Inte det lättaste, till sist satt jag och skrattade för mig själv och tittade på en gammal tants rakt igenom ill-gröna outfit. Det var svårt att hitta något hos henne som jag hade kunnat tänka mig att ta på mig, tillslut valde jag nagellacket, tänjde liite på reglerna där. Fast där är ju inte precis någon som kan sätta den gränsen mer än jag..

Well, however, nu drar jag dit. Efter att jag gått ut med byrackan och varit hos grannen för att mata katten. Det där med husdjur alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0