Vad jag ska göra innan jag dör

Nu under upprensningen av mitt rum hittade jag en fin liten skrynklig lapp. Utdragen ur ett block och nerplitat med finaste skrivstil. Jag kommer ihåg dagen jag skrevdet. Sommaren innan jag skulle börja på gymnasiet, sittandes i min bästa väns trädgård. Vi pratade allt och inget, språkresan jag precis hade kommit hem ifrån och hur livet skulle bli nu, när vi äntligen skulle ta första steget in till den stora världen, vuxenvärlden.

Vi visste ju ingenting då, vi visste inte hur det skulle bli, vi var bara glada, förväntningsfulla och till bredden fyllda av pirrande känslor. Då skrev jag den där lappen. "Saker jag ska göra innan jag dör".

- Bada med delfiner
-Sälja en tavla jag själv har gjort
-Hoppa fallskärm
-Bevittna ett mirakel
-Lära mig latin
-Lära mig spela piano
-Åka till Afrika
-Varit på alla kontinenterna
-Ha en utställning
-Tala för någon annans rättigheter
-Åka luftballong
-Ta dykarcertifikat

Ja, det är ju ingen dålig lista. Nu, två år efter har jag inte lyckats stryka för en enda sak av de här grejerna. Min pojkvän ska till och med ta fallskärmscertifikat om ett par veckor, och jag kommer bara att stå och titta på? Det är dags att ta tag i sakerna, att ta tag i mitt liv. För det här, mina vänner, ska bli det mest intressanta och innehållsrika liv världshistorien någonsin har skådat!

Kommentarer
Postat av: Julia

jag tänkte svara på din fråga i ett inlägg, så den dyker upp under dagen!

2009-07-29 @ 14:42:56
URL: http://jsomijulia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0