Världens konstigaste dröm

Igår var jag på grillkväll.. och jäklar vad vi snaskade i oss saker. Först vitlöksbröd, sen grillspett med pommes, sallad och tzatsiki, sedan marshmallows (jag och Hence fick ryck och tog hans bil för att köra hem till mig och hämta.. mmm så gott!) sen vaniljglass med hallon.. Och det tar inte slut där! Tillsist ställde vi fram två stora skålar med chips och dippa. Men vid det laget höll jag på att kräkas, av ren princip tog jag ett ur varje skål, men sen var det stopp! Det känns till och med som om det är stopp idag också..

Inatt hade jag världens konstigaste dröm, det kanske berodde på den eneroma mängd socker jag lyckades glufsa i mig igår? Jag vet inte, men konstig var den i alla fall.. Okej, så här var det:

Jag skulle ha uppkörning och jag var så jäkla nervös, men vi körde inte upp i vanliga bilar uta typ något radiobils-aktigt. När jag var på väg emot han som höll i uppkörningen (inte min egna körlärare utan den snygga på samma trafikskola) så höll jag nästan p åatt bli påkörd aven trebarns pappa som hade sin uppkörning. Den snygga körläraren jublade över hans bedrifter, vilket jag tyckte var liiite konstigt, man brukar ju inte precis hoppa av lycka om någon skulle hålla på att köra på en stackars liten vilsen flicka som mig?

Så när jag kom fram till snyggingen så gav ahn mig en lapp med en massa styrkeövningar på. Jaha? Det var konstigt tänkte jag, sen när ska man vara stark för att få körkort? Men så förklarade han att det ingick i uppkörningen. Jag ryckte på axlarna och gick emot den byggnad han förklarade för mig var styrketräningslokalen. Den var jättekonstig och felra tusen våningar hög så jag fick åka hiss. Tillsist kom jag fram till rätt våning och där satt min vanliga körlärare och drack kaffe med... tro det eller ej.. Daniel Wrestling!

Det konstigaste med det här i drömmen är att jag hejar på honom som om det inte var någonting konstigt med det. Men det är ju sjukt konstigt.. Kronprinsessans blivande man och min kärlärare sitter och dricker kaffe på gymmet där jag ska göra övningar för att få mitt körkort?

När jag väl kommer in till alla maskiner så är typ alla mina kompisar där, men jag hälsar inte på dem.. Olivia, Alex, Robin, Hence, Janni, Linda, Freddy, ja alla de som jag grillade med igår kväll var där... Och bara tittade på mig, som om jag var dum i huvudet, riktiga bitch-blickar! Haha, men jag reagerade inte ens, jag var så fokuserad på min uppgift.

När jag skulle göra den första övningen på pappret jag hade fått av snygging-läraren så förstod jag inte hur man skulle montera ihop maskinen (ja, man skulle själv bygga ihop skitet från scratch), då hoppar alla mina killkompisar in och är helt plötsligt väldigt engagerade i mig och min träning, de bygger ihop maskinen, men lastar den alldeles för tungt. Så jag klarar inte av att lyfta det!

När jag hade försökt ett par gånger utan några positiva reslutat så kryssas rutan efter övningen på pappret för av sig själv med ett rött kryss - som i typ Harry Potter, bläcket kom upp ifrån pappret av sig själv, ett skrikande rött kryss som bara skyltade med hur dålig jag var.

Och såhär fortsatte det. Jag klarade inte av att bygga ihop någon av maskinerna så mina killkompisar hoppade in i bilden och byggde av glatta livet, varje gång lastade de dock för tungt och varje gång misslyckades jag. Tillsist var hela mitt papper fyllt av röda kryss.

Efter sista misslyckandet med en konstig övning, man skulle typ hänga upp och ner och dra en tyngd med näsan (det finns uppenbarligen ingen gräns för hur konstiga drömmar får lov att vara) så dyker snygging-kärläraren upp, "puff" sa det och ur ett vitt rökmoln kliver han, och där hänger jag upp och ner med en klämma för näsan och säger med väldigt nasal röst "har jag klarat det", men han svarar inte utan bara tar mitt papper och river isönder det, sen innan han försvinner igen skriker han ut, så att hela världen hör det: "du kommer aldrig att ta ditt körkort".

Och där vaknade jag. Dessutom var jag helt svettig och hade riktig panik, vilken hemsk dröm! Den var så detaljerad så det ar nästan verkligt, helt ärligt, hade inte handlignen varit så orealistisk så hade jag nog trott att det hade hänt på riktigt. Jag tror att detta är mitt undermedvetna som ger mig en spark i arslet. Jag måste helt enkelt skärpa mig med körkortet och pallra mig till gymmet. Skuldkänslior blandat med sockerchock efter grillkvällen... tja, det slutade ju helt klart inte bra alls.

Som tur är så har jag varit på körskolan idag, och nu ska jag sticka till gymmet. Efter den drömmen vågar jag inte annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0