PM - personligt meddelande - personliga minnen - personlig manifestation

Orh. Alltså, det dumma med den här bloggen är egentligen att alla läser den så fort jag lägger in ett inlägg. Med alla menar jag - Mamma, pappa, brödrar och andra släktingar. De läser väl mest för hyfs skull, för att vara snäll. Jag är ju inget underverk till bloggerska direkt.

Så, tillbaka till problemet. Mina föräldrar läser min blogg. Och just nu vill jag bara skriva ut att jag är bakfull. Men jag vill ju inte vara en dålig dotter som inte kan ta ansvar och som - fy och pi - dricker alkohol. Närmare bestämt rosé. En flaska rosé. Pissäcklig rosé. (Billig rosé bör nog tilläggas).

Men vet ni vad, mamma och pappa, jag hade trevligt och ja, jag vet, man kan ha kul utan alkohol. Men ibland måste även jag släppa på tyglarna lite. Dessutom var jag i trevligt sällskap och min pojkvän hämtade mig. Ja, jag vet. "Det hjälper inte", och jag vet att "det har blivit lite mycket party" på senaste tiden.

Men...

Jag är ung och jag är dum och ibland vill jag vara det på riktigt. Förstår ni? För ärligt talat, jag är ganska duktig förövrigt.

Nej, jag vet, jag har kanske inte så välstädat rum alla gånger.. Och ja, jag glömmer att tömma diskmaskinen och tvättmaskinen och tvättkorgen och soppåsen, ibland. Ofta kanske. Men det är en ANNAN diskussion.

Så jag tänker ta konsekvenserna av gårkvällen och sitta och skriva PM med en baksmälla. Jupp, I will.

Dessutom är det här MIN blogg och jag skriver vad jag vill i den, men ni får gärna läsa!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0