Tragikomik

Jag tror det var min lärare i Kultur och idéhistoria som pratade om Shakespeare och att han gjorde tragikomiska pjäser. Personligen har jag svårt att se komedin i historier som Romeo och Julia, men det finns säkert de som tycker att det är skitroligt med kärlekspar som tar livet av sig. Det roliga är ju att Romeo tar livet av sig för att han tror att Julia är död, sen vaknar Julia upp och ser sin avlidna kärlek och gör samma sak. Tänk så hade Romeo bara väntat lite till, så hade det slutat lyckligt! Men visst, skitroligt verkligen. Personligen avskyr jag lyckliga slut ju.

Men anledningen till att jag kom in på just begreppet tragikomik är det faktum att min pojkvän körde över min fot idag. Det är komiskt. Oavsett vad folk säger så är det makaber humor. Jag har skrattat från och till hela dagen, men nu när jag sitter här vid datorn (eftersom jag inte kan sticka till gymmet) med kryckorna bredvid mig så är det mest roligt. Så roligt att jag var tvungen att tröstäta lite chips innan.

Men nu ska jag titta på folk vars liv är ännu mer tragiska. One Tree Hill. Tacka gudarna för det!



Jag har hamnat i den där perioden som alla tjejer var i för typ år sedan. Chad Michael Murray kan nog vara det finaste som har visats på TV. Absolut inte det finaste i världen, för det är min Gustav (även om han nästan krossade min fot idag). Som sagt tragikomedi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0