Modell och Bowling

Jag har många bollar i luften jag.

För ett tag sen, när jag och Emmely var nere i diket. Jag för en av mina kuggade uppkörningar och Emmely för diverse andra saker så lurade hon med mig på en "kul" grej.

Jo, jag tackar jag. Casting för att vara modell är ingenting som står högt på min lista. Jag är inte mycket att hurra över, varken i längd eller storlek och jag kände mig tämligen dum och idiotisk som gick upp på podiet för att gå så att säga catwalk. HAHAHAHAHA. Jag? Catwalk? pfff.

Men jag gjorde det, för Emmelys skull.

Tror ni inte att det är jag som en vecka senare får ett mail hem om att jag ska vara med?

Jodå, visst var det så. Blev sminkade av "Sveriges främsta makeup-artist" och klädd i "glammiga" kläder, dessutom blev jag fixad i håret och fick känna av "lyxen och flärden" att vara modell.

Vill ni veta resultatet? Det tror jag att ni vill. För det var ju FANTASTISKT...



Alltså... Inte för att jag är världens snyggaste i vanliga fall, men det här måste ju vara ett skämt? Sammanlagt tror jag att de la ner typ 2,5 h på detta! Och vad blev reslutatet? Jo typiskt trash-baby a la Halloween. HUR FAN SÅG JAG UT? Sveriges främsta makeup artist kan ta sig därbak. Dessutom hade jag kläder i storlek 42. Jo, sant. Inte fick jag ändra heller, för butiken jag visade för hade inte mindre storlekar!

Vilket skämt.

Hade det inte varit för att jag tagit körkort dagen innan och gått upp lite i min självförtroende-kris hade jag nog gråtit ihjäl mig. Men nu kan jag i sann Johanna-anda bara skratta åt det, föreviga ögonblicket genom att lägga ut det i cyberspace och låta alla andra skratta åt det. Så nu kan jag aldrig glömma den här stunden av total förnedring.

En kul grej? Ja just det..

Roligare blev det framåt kvällen då vi gick på pardejt. Jepp, medelålderkris och det är rätt trevligt faktiskt.

 

Jo.. jag sög på bowling som ni kan se..

Förövrigt var det en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0