Tjejer kan också!

Hej.

Jag är feminist. Jag tycker att tjejer är minst lika bra, inte bättre, men lika bra.
Men jag tycker väldigt mycket om att ha nyrakade ben och använda push-up.

Skitsamma, det var inte det som detta inlägget skulle handla om. Det skulle handla om mönstring. För det har jag gjort idag, mönstrat då alltså. Och fyfasiken vad jobbigt det var, eller, alltså allt var inte jobbigt, men det var ändå jobbigt. De fysiska grejerna var svåra, särskilt styrkan, helt omöjligt att lyfta den sådär bara.. Konditionen var ingen kondition utan mest benstyrka, den gick visserligen bättre men inte bra. Jag var inte bra, men jag var medel, eller lite över medel för tjejer.

Men på alla andra tester, som väger in lika mycket hade jag exakt lika stor chans som killarna, hörsel, syn och intelligensprovet. (Provet var horribelt, man kände sig som en dum treåring i förhållande till vissa frågor).

Det enda jag ville ha fram genom detta inlägg är att tjejer kan också. Vi kan allt som killar kan, visst, vi kan inte bli lika starka och snabba med mera, men vi kan! Vi kan så mycket mer än vad vi tror.

Någonting jag blev väldigt chockad över idag var en artikel jag läste i försvarsmaktens tidning. Om killar som förnedrade tjejerna i sina egna plutoner sexuellt. Ibland för att håna, till exempels att trycka upp sin hand mellan en tjejs ben och håna henne tillsammans med alla andra killar. Han blev visserligen avstängd från fortsatt utbildning.

En gång gick det så långt som en väldtäkt. Han blev inte avstängd, utan förflyttad.

Psykologen som jag pratade med idag berättade att man som tjej får räkna med att ta jobbiga kommentarer ifrån killarna i början. "Killarna är ju så inställda på att det ska bli en så kallad grabb-grej". Så dimper där ner en tjej med långt hår och tuttar, som använder tamponger och som har en vagina. Ett hål, inte en slang. "Det irriterar dem helt enkelt". Jaha? Vad är detta? Man ska alltså som tjej i lumpen räkna med att det är på männens villkor. Har man problem är det inte säkert att man kan vända sig till någon överordnad, för då är man ju en räka, en svagis... en tjej.. För man har ju råkat irritera penisarna genom att ha bröst och eftersom det är lumpen så är det ju helt okej att killen våldtar en!

Dumt att ens ta upp diskussionen. Lumpen är ju en grabbgrej. Klart att vi tjejer som ens överväger tanken på att göra värnplikten får ta det då, vi får ju palla trycket, hundra gånger mer än vad pillesnopparna måste göra, inte bara för att det är tyngre rent fysiskt utan vi ska ju stå ut med sexuella och icke-sexuella glåpord.

Pillesnopparna och deras jävla värld kan dra åt helvete ibland!

Förutom de killar som kan visa respekt, såklart. Men den auktoritära manslemmen till överhuvud kan dra åt helvete.

Fast det kan bitterfittorna också göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0