En alldeles för stor studentmössa

Känner att jag inte hänger med. Fast, å andra sidan har jag börjat vänja mig vid den känslan. Jag hänger aldrig med i mitt eget liv, framförallt hänger inte min kropp med. Den är sjuk och förkyld och halsflussig som alltid.

Idag fick vi studentmössorna, då kände jag det. I hela kroppen kändes det. Lite som en elektrisk puls från tårna ut till hårtopparna, och så fick jag rysningar. Jag är medveten om att jag är onödigt sentimental, men så är jag. Förövrigt är den alldeles för stor, jag drunknar i den. Kommer bli kul på studenten efter ett par glas skumpa. Då kommer den glida ner i ögonen och jag kommer springa in i folk. Jag kan redan se det framför mig, ES3 på flaket och jag som råkar krocka lite med en som ramlar över nästa... Här sitter jag och skrattar åt den imaginära dominoeffekten.

Saker som händer framöver:

- Strömbeck Musikalakademin Umeå
- Premiär "Vi gör det på Elefanten"
- Prag med kören
- Ölands musikteaterskola
- Markaryd musikal
- Bjärnum musikteater
- Studenten

Jag far över halva landet helt enkelt.

Som sagt, jag hänger inte med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0