En regnig dag

En dag som denna med ett äpple som någon med ont i halsen har gnagt på (dvs Jag) ska man lyssna på trams-musik, som min bror så fint kallar det, tänk: lala, akustisk gitarr och lite mer lala. Jag gillar sån musik, särskilt på regniga dagar när jag har ont i halsen.

Min pojkvän gav mig precis en puss på munnen, för att sedan säga att jag luktar äckligt i den. "Hallå, halsfluss luktar inte gott". För att vara snäll mot mig ska han nu skiva grapefrukt, "C-vitamin som hjälper ditt jävla immunförsvar". Undrar i mitt stilla sinne vilket immunförsvar han menar, kanske det som alla andra hoppas så mycket på? Personligen har jag gett upp hoppet, det är och kommer nog alltid vara avlägset. Men det finns värre saker än avlägsna immunförsvar. Nu ska jag försöka äta skivad grapefrukt, om det går ner i min igensvullna hals.





Jack Johnson är född på Hawaii. Inget som förvånar mig. Han är nog en sån som springer runt i flip-flops och blommiga skjortor och surfar på ljumma vågor. En riktigt livsnjutare. En sån som man skulle ha blivit.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hello!

Ska försöka svara på dina frågor angående audition till Musikalakademien.



Audition är uppdelad i tre dagar. Om det nu är som då jag sökte för två år sedan så går första dagen till så att man sjunger den obligatoriska sången plus att man gör den obligatoriska monologen för juryn. Det är ganska kort tid man är inne och gör proven och på kvällen kommer en lista upp om vilka som gått vidare till Lördagen.



Lördagen består av dansprov, ensembleprov samt teaterprov i grupp.



Söndagen får man möjlighet att träffa Juryn för intervju samt framföra sin valfria låt & text.



Det viktigaste är att man är sig själv och inte stressar upp sig (lättare sagt än gjort)..Juryn är intresserad av de personer som på två år kan bli klara för arbetslivet. Det som har bäst förutsättningar för att klara av utbildningen, lära sig och utvecklas på två år. Juryn är jättetrevlig och förstår att alla är nervösa.



Tror det är ca: 200 sökande lite mer kanske.

Oroa dig inte för sången, de lyssnar på om du kan sjunga, har ett gehör och har ett röstmaterial som går att jobba med. Lika så med dansen, om du har förutsättningar, taktkänsla och ett rörelsemönster..



Jag var ingen dansare då jag sökte utan sångare med erfarenhet och studerier i sång och teater. Tyckte dans var roligt och dansade på hobbynivå..Hade stått på scen mycket men det är inget krav. Alla i min klass kom med olika bakgrund och studier. Vissa dansar och andra sångare.



Lycka till på Audition!

vi ses.

2010-04-07 @ 13:34:05
URL: http://sanna88.blogg.se/
Postat av: Marquiz

Signa upp dig till Universal Musics Bloggregister så får du

de senaste tipsen och den senaste musiken!



http://www.universalmusic.se/bloggregister

2010-06-03 @ 14:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0