En fin helg

Ibland är livet fint. Första dagen i skolan i fredags, så skönt att äntligen få göra något konkret i sitt liv när det enda man sysslat med den senaste veckan har varit att springa fram och tillbaka till toaletten.

Yes, it's the ugly truth och det har kommit ur båda ändar! (Fy vad jag är äcklig). Mest har jag kräkts, det är som om maten jag fått i mig har snuddat min tomma stackars magsäcksbotten och så har den studsat tillbaka samma väg den kom ifrån. Energin har legat på noll, och jag som kom hem från Bangladesh och bara längtade efter massa god mat blev snuvad vid lyckan.

Aja, inte tid att klaga över det. Bortsett från att magen stött ifrån sig allt med substans har jag mått ganska bra. Skönt att vara hemma, man värdesätter fortfarande småsaker som mjuk säng och någonting annat än ris till middag.

I fredags beslöt jag mig dessutom att utmana ödet och drog med fina tjejer till kb. Inte bra när man i princip fastat en vecka, men jag tog det lugnt och det blev en relativt billig kväll. Otroligt att det bara kostar 20 spänn att komma in på Malmös i särklass mest lyckade uteställen. Otroligt vad bra musik de spelar. Otroligt att killar bad om ursäkt om de så mycket som råkade snudda till en. I like it. Är inte så jätteimponerad av ställen som Crown mm där man har massa äckliga händer kletandes överallt, där man måste se sig för om man råkar trampa någon tjej på tårna (tjejer på sådana ställen har en tendens att gå till överdrift vad gällande så små petitesser).

Gustav hade det inte lika trevligt. Tycker synd om honom. När han väl (och det händer inte för ofta) bestämmer sig för att sticka ut med sina killkompisar så blir det aldrig särskilt lyckat. Vid ett ringde han och berättade att en av hans bästa kompis hade blivit totalt misshandlad... av en vakt! Anabola steroid-monster med polerade hjässor är vad dem är. Sjukt. Men som sagt, ställen som Crown är inga höjdare. Monsterbiffar till vakter, tjuriga tjejer och sliskiga killar är inte min grej. Dyrt inträde på det gör inte heller saken bättre.

På lördagen var det upp sjukt tidigt, eller i alla fall tidigt om man räknar med det faktum att vi kom i säng kring fyra-snåret. Mammuten och jag begav oss till Danmark med tåg för att leta balklänning. Hon är totalt hypad vad gällande bal och studentklänningar trots att hon redan har gått igenom två studenter. Fast iförsig fick hon aldrig köpa balkänningar med tanke på att jag har två bröder.

Men klänningsletandet gick inte så bra. Vi letade mest affärer som sålde klänningar, men tydligen går inte folk i Danmark på bal eller finare tillställningar, de har ju inte nobelmiddagen så de ger väl upp allt hopp vad gällande långklänningar och smokingar. Helt lönlöst. När vi efter fyra timmars strövande fick ett tips om en brudaffär var förväntan stor, när vi väl hittade dit var det helt igenbommat. Sammanlagt hittade vi två klänningsaffärer och noll fina klänningar. Jag bemödade mig inte ens att prova dem. De var förskräckliga, som om någon färgblind glittergalen idiot och hans treåriga dotter som älskar fluff och rysch-pysch designat dem. Inte i min smak i varje fall.

På kvällen vankades det fredagsmys trots att det var lördag. Taco, melodifestival och spelfilm på fyran och vi var totalt Svenssons. Riktigt mysigt, jag går in för tacomys med själ och hjärta, finns inget bättre än att sitta och äta det tillsammans med familjen och man ska ha ALLA goda ingredienser, guacamole, philadelphia-salsa dipp och massa grönsaker och två olika köttfyllnader. Rena rama taburasen blev det.

Idag är en riktigt söndag och det är också mysigt. Har precis kommit hem från nästan två timmar på gymmet med Gustav "Biffen" Svensson. Han är grym som personlig tränare och jag kommer ha fet träningsvärk i morgon. Känns bra, nu storladdar vi till studenten! Har ju fått en kickstart i form av magsjuka efter Bangla så nu ska vi hålla uppe det här. På tisdag har jag konståkning och imorgon är det dans i skolan, dessutom ska jag fortsätta träna med Gustav. Det är mysigt att göra någonting sånt tillsammans. Då kan man kombinera naffsande i öronen med vettiga saker som pushups. Perfa!

Nä, nu säger mina svettiga lökar att det är dags för dusch. Sen är det lasange. Ni anar inte hur underbart det är att kunna äta!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0