För att ibland behöver man någon på sniskan



Tittar på universums sämsta film. Att man får lov att göra så dåliga filmer. Ännu värre att man får lov att visa den på tv. Herregud, det är ju alla hjärtans dag idag, hur kan man då slänga upp en B-film som Romy och Michele på tv då? När temat är som upplagt för filmen så går man en helt annan väg och tar den sämsta komedin med två korkade blondiner där den ena pratar som om hon har en bubbla i halsen och den andra som om hon inte fattar någonting. Usch.
Som sagt, mitt humör har inte varit på topp den här helgen. Känns skönt att det är måndag imorgon, jag ska ta vara på den här veckan. Göra allting som står på min att-göra-lista och jag ska bara njuta av dagen.
Dagarna börjar ju rinna iväg nu. Det gör sig mer och mer relevant. Att snart är gymnasietiden slut. Att jag snart sticker till Spanien.

Haha, antagligen är det B-filmen som får mig på sådana här tankar; återträffar med gymnasiefolken. Jag har gått i tre olika klasser och umgåtts med folk som inte gått i min klass, så jag vet inte riktigt vilka jag hade velat ha återträff med.

Om tio år är jag i alla fall nöjd med mitt liv. Då ska jag inte behöva ljuga ihop någonting för att imponera, jag ska bara vara så jävla imponerande. Inte för att jag tjänar mycket pengar eller så, mest för att jag kommer vara så tillfreds med allt. En yoga-tant kanske? En fembarns-mamma? En social antropolog som reser världen runt och klär mig i tunikor och har fotlänk med bjällra, som skriver små artiklar till olika tidningar och som är gift med Gustav.

Haha, oj, där lät jag fantasin skena iväg. Men så hade jag kunnat ha det! Resa runt överallt och ha ett fint litet hus med tavlor med porträtt av Buddha och vackra lyktor som hänger i taket och att jag fyller på våra fina samlingar med saker överalltifrån varenda gång jag kommer hem. Jag är aldrig borta för länge och de gånger jag är det så kommer Gustav och hälsar på. Fast han inte vet om det så kommer han också vara delaktig i något projekt, kanske bygga upp infrastrukturen i ett land?

Men innan vi kommer dit så ska vi bo i en liten studentlägenhet med en filt från Ikea på vår soffa från second hand. En liten kokvrå och nudlar till middag varje dag, hur vi sitter till långt in på nätterna med näsorna i varsin bok, i sista sekund inför tentan nästa dag, i vår stora säng med massvis av kuddar. Jag i en av hans gamla tröjor och bara ben och han i ett par slitna joggingbyxor. Med massa värmeljus och gamla rockklassiker spelandes i bakgrunden.

Vi har dessutom samlat ihop en hel del bilder på Marilyn Monroe och så har vi en rosa dammsugare som Gustav hatar.

Här skenar min fantasi iväg. Innan dess ska jag till Spanien och innan dess ska vi gå igenom studenten.

Tja, nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0