8 dagar kvar till Bangladesh

Nu sätter stressen i. Efter ett otroligt lugnt (för lugnt) jullov kastas man in i vardagen igen. Ganska skönt faktiskt, det är nu man har chansen att rätta till störda sovrutiner (somna 05.00 vakna 13.00) och konstiga matvanor (tre stycken lussebullar till frukost, jatack!)

Så på ett vis är det väldigt skönt att komma igång, ingen mår bra av för mycket lussebullar. Jag lär snart se ut som en lussebulle, i alla fall som en bulle, den gula färgen har jag inte märkt av.

Om åtta dagar beger vi oss till Bangladesh men innan dess är det en del som ska fixas. Nu börjar det dra ihop sig och min magkänsla säger detsamma, det är pirr, oroligheter och spänning som ligger och bubblar. BR Leksaker kan ta sig därbak, (de ville inte sponsra med leksaker...) Eller egentligen vet jag inte om de vill, men de svarar inte när jag ringer. Ohyfsat!

Däremot är Trelleborgs Församlingshem och Gustav Centervall riktiga pärlor! Den 14 Maj ska vi hålla vår vernissage med föreläsning där. Det kommer bli riktigt intressant, hade jag varit du hade jag kommit dit. 25 spänn i inträde och du lindrar ditt samvete ett tag, pengarna kommer oavkortat gå till Proshika som är den organisation som vi åker med. Inte illa pinkat va? Vi kommer dessutom bjuda på trevlig underhållning och utbildande fakta. Hur mycket vet du om Bangladesh liksom? Inte sådär värst mycket va? Nej, trodde väl det. 25 spänn för en dos allmänbildning OCH gott samvete. Klå det!

Nu ska jag fortsätta i planerandet. Ska försöka hitta lite (o)laglig på musik på internet som vi ska spela i Bangla. Som en del i kulturutbytet liksom, nerladdad musik är en del av dagens Sverige liksom, det är ju vårt avlånga land som är hemland till det fantastiska hittpået: Piratebay.

Gott folk. Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0