slutet och början

Nu är det gjort. Som ett "puff" och det är över. Det som man har gått och spänt sig för, och funderat på, och slingat håret och solat solarium och odlat långa naglar för och framförallt sett fram emot. Studenten. Och nu är det förbi och jag känner mig minst sagt avslappnad. Lite för avslappnad kanske.

Jag hade i alla fall världens bästa studentdag. Allting var så bäst! Tänker jag tillbaka på den tionde juni så får jag ont i magen av både lycka och sorg. Man känner att det är över, den där perioden. Nu väntar ovisshet och frihet. Frihet? Herremingud, jag får tydligen göra vad som helst och jag har alla möjligheter i världen.

Finfina presenter har jag fått i alla fall, en systemkamera (HURRA) och pengar som räckte till en dator (WOW) och massa annat smått och fint och underbart.

Resterna av mammas fantastiska mat är uppätna (förutom de tio gudomliska tårtorna i frysen - gudomligt farliga) och blommorna är vissna. Det enda som återstår är några heliumballonger och ett par finnar i pannan efter all sprit, oregelbunden sömn och till viss del moderns hallonmoussekladdkakhimmelsktgottorgasm-tårtor.

som sagt, fri som en fågel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0