Jag ska, ska jag?

Tur att Emmely ringde och sa att vi ska hålla dans och teaterlektion imorgon för de små sjuåringarna. Det hade jag totalt glömt bort. Vet inte riktigt vad jag sysslar med nuförtiden. Jag som alltid varit punkt och prick Johanna. Eller tja, det har jag väl aldrid direkt varit men nu är jag extremt stökig av mig. Idag har jag inte gjort mycket vettiga saker vill jag lova.

Dansen var inställd imorse också. Jag som var sugen på att anamma tango-solot. Tango är så häftigt, och vet ni (eller du, eller ingen som läser det här) det är El Tango De Roxanne vi ska dansa till! Det är en av de maffigaste låtarna i filmhistorien. Fantastisk!

Jag och Presentatören Göran Göransson, som spelas av Jonna. Det kommer nog bli bra, vår uppsättning av Genrep. Jag älskar min roll, jag älskar att jag får vara bitchig, kallhjärtad och bitter. Det är så långt ifrån den jag egentligen är, ibland är det skönt att bara få lov att gå in i en annan gestalt.

Jag måste läsa repliker.

Det är mycket måsten nu. Uschja.

Men det känns skönt, att få saker gjorda och ha saker att göra.

Nu ska jag köra hem till min fina Gustav, som tur var hade jag ju glömt en del lektionsmaterial hemma hos honom så tyvärr måste jag pallra mig dit nu. Suck vad jobbigt. Hihi, det är inte alls jobbigt!


Puss på livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0