Carpe Diem

Försov mig kraftigt i morse. Men det var jävligt skönt faktiskt, för tillfället är det nog det som jag är allra bäst på; sova.

Modern dans idag, den enda lektionen, och jag lyckades komma lite sent. Det gillar inte vår nya polska danslärare. Hon är riktigt bra, och sträng, men det behövs. Jag gillar det i alla fall och jag älskar dansen. SÅ himla härligt, även om jag känner mig mer eller mindre som en gigantisk klump som försöker vara graciös. Vi ska vara fåglar, små lätta, dansanta fåglar. Jag känner mig som en struts.

En sak jag är stolt över mig själv idag är att jag bara hade ett tight linne, och ingen stor oversized tröja inte! Det var tight och jag trivdes. Tror nog att jag har gått ner lite i vikt, men jag vågar inte väga mig, förmodligen har jag inte alls gått ner i vikt. Men i min hjärna så känner jag mig smalare och det är det som räknas!

Efter att ha lagt ut 400 kronor på studentbandet begav jag mig hemåt, träffade Nathalie på bussen. Hon springer runt med värsta resväskan fylld med smink! Vet inte om jag ska lägga 250 kronor på att bli sminkad av henne på lördag inför balen, jag kommer känna mig riktigt fin, men 250 kronor svider rätt rejält i min plånbok för tillfället. Särskilt efter att ha lagt 400 spänn på ett jäkla plastarmband.

Tog in posten och vad låg där om inte antagningsbeskedet från Öland. Vågade först inte öppna det, även fast att jag visste att där skulle stå något i stil med "tack, men nejtack". Men tillsist vågade jag öppna det. Men hoppsan då, står tydligen som reserv (!) Bättre än vad jag hade kunnat tro. Tänk så tackar någon nej till sin plats. Då kanske, kanske jag kommer in? Hoppas!

Även om det kanske inte är lika roligt att komma in som reserv så vill jag. Gud vad jag vill. Jag vill jag vill jag vill. Snälla rara.

Aja, ska gå ut med stinkbomben nu. Fy vad han luktar! Helt otroligt. Sen ska jag sätta mig ner med nutida konsten, ska försöka trycka in alla konstnärer från 1800-talets slut och framåt. Lycka till.


Puss po er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0